Ambities
We bewegen mee met de ontwikkelingen in het huidige medialandschap en dat betekent dat we op al onze activiteiten stevige ambities hebben ontwikkeld om actueel te blijven voor onze doelgroepen. Ons ultieme doel? Bijdragen aan een mediawijzere samenleving.
Museum op maat
Februari 2023 heropent in Hilversum een supermodern en gepersonaliseerd mediamuseum met een opwindend verhaal over de veranderingen van de wereld van media.
Een actuele mediacollectie
We breiden de indrukwekkende collectie steeds verder uit met het media-erfgoed van de toekomst. Met beeldbepalende content van commerciële zenders, games, online video, social media, vlogs, webkranten, GIF’s, en al het andere waar je niet op uitgekeken raakt. Zo geven wij een zo compleet mogelijk en voor iederéén relevant overzicht van de mediageschiedenis.
Interactie met de collectie
Om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van de prachtige collectie richten wij een nieuwe online schatkamer in. Wij willen heel Nederland op een aantrekkelijke, eenvoudige manier van archiefbeelden laten genieten.
Versterken van de journalistiek
Door het toegankelijk maken van meerdere grootschalige mediabronnen wil Beeld & Geluid (data-gedreven) journalistiek en fact-checking ondersteunen en stimuleren.
Beeld & Geluid op school
Media zijn niet meer weg te denken uit de klas en mediawijsheid is van belang voor alle kinderen, jongeren en hun docenten. In onze musea in Hilversum en Den Haag en op andere locaties ontdekken jongeren en hun docenten hoe media zijn gemaakt en werken.
Dutch Media Week
Publiek, mediamakers en het onderwijs laten zich onderdompelen in media, doen inspiratie op en en maken kennis met bekende en nieuwe ontwikkelingen in media.
Project Space
Recent en binnenkort te verwachten vernieuwingen in de media? In de Project Space van het vernieuwde museum gaan bezoekers dit zien én zelf ervaren.
Publiekscampagne
Met een landelijk uitgerolde publiekscampagne presenteert het nieuwe Beeld & Geluid zich de komende jaren aan huidig, nieuw en toekomstig publiek.