Je bevindt je hier:
Let op: event is afgelopen

Cross Media Café - Nieuwe interfaces

Verrassende toepassingen van spraak en beeldherkenning. De tech wereld zet op grote schaal in op een nieuwe manier van interactie: de stem. Apple, Google, Amazon en Samsung werken aan slimme speakers en steeds slimmere spraakassistenten. Deze zomer bracht Google de voice-app Assistent uit met 18 Nederlandstalige diensten, en Google Home komt er ook aan. Diverse Nederlandse media bedrijven hebben inmiddels toepassingen ontwikkeld. Hoe doe je dat? Wat werkt en wat niet?

Op 18 december organiseren we samen met Media Perspectives het Cross Media Café Nieuwe interfaces. Hier krijg je een inleiding, gevolgd door diverse voorbeelden uit Nederland.

Verrassende toepassingen van spraak en beeldherkenning. De tech wereld zet op grote schaal in op een nieuwe manier van interactie: de stem. Apple, Google, Amazon en Samsung werken aan slimme speakers en steeds slimmere spraakassistenten. Deze zomer bracht Google de voice-app Assistent uit met 18 Nederlandstalige diensten, en Google Home komt er ook aan. Diverse Nederlandse media bedrijven hebben inmiddels toepassingen ontwikkeld. Hoe doe je dat? Wat werkt en wat niet?

Op 18 december organiseren we samen met Media Perspectives het Cross Media Café Nieuwe interfaces. Hier krijg je een inleiding, gevolgd door diverse voorbeelden uit Nederland.

Programma

 

Welkom door Monique van Dusseldorp (samensteller en moderator), Ton van Mil, directie Media Perspectives en Karen Dorst, specialist Interactieve Museale Presentaties Beeld & Geluid.

  • Maarten Lens-Fitzgerald is spreker en ondernemer met een specialisatie in voice-diensten. Oprichter van Layar, Teamily en Associate Partner bij Moore Amsterdam, is hij op dit moment vooral actief rond voice. Hij organiseert Open Voice, een serie bijeenkomst waar pioniers op dit gebied verhalen met elkaar delen. Hij zal tijdens het Cross Media Cafe een introductie geven over de staat van voice diensten in Nederland en daarbuiten. Wie doet wat, wat zijn de ervaringen, en wat is de toekomst?
  • Liam Tjoa, Founder, Speaky. Liam Tjoa richtte eerder samen met Tim van der Wiel GoSpooky op, een bureau dat Snapchat campagnes ontwikkelde voor Spinnin’ Records… Nu zijn ze met Speaky begonnen, een bureau gericht op het ontwikkelen van een strategie en applicaties voor voice control. Daarnaast ontwikkelen ze eigen software die het ontwikkelen, meten en optimaliseren van voice-ervaringen gaat verbeteren.
  • Ronja Slierendrecht is Business Lead bij Zoom Script. Met Zoom Script kan een gebruiker met behulp van spraakherkenningsoftware ondertiteling toevoegen aan vlogs en podcasts – waardoor de content ook toegankelijk is voor doven-, en slechthorenden en online beter vindbaar is.
  • Peter Hoekstra is de CEO van 20Face, een bedrijf gespecialiseerd in een nieuwe generatie gezichtsherkenning, die gebruikt kan worden op verschillende manieren. Op dit moment wordt de technologie vooral ingezet voor veiligheid in bijvoorbeeld stadions, maar de toepassingen breiden zich uit naar andere domeinen als auto’s en smart homes.
  • Ashley Grossman is verantwoordelijk voor TV Personalisation & Discovery bij Liberty Global. Liberty Global, heeft een nieuwe Horizon 4-settopbox met ondersteuning voor 4K-beelden gepresenteerd. Ashley is productieleider van Voice Control. Hij presenteert op het cross media café het proces achter het ontwerp en de ontwikkeling van de functie. Met aandacht voor hoe het tv-kijken in huis en revolutie kan teweegbrengen.
  • Vera Holland, Online content specialist KRO-NCRV, ontwikkelde Chef-kok BinnensteBuiten, een voicedienst die je helpt bij het koken van de gerechten uit het populaire tv-programma. Hoe ging dat en wat heeft ze ervan geleerd?
  • Joey Scheufler is the CEO van Prappers Media (app marketing), dat onder de naam 'Voice Search Digital’ verschillende voice diensten heeft ontwikkeld. Samen met hun Amerikaanse partner waren ze onder andere verantwoordelijk voor de voice app van National Geographic – een van de eerste award winning voice diensten.
  • Jeroen de Bakker, CMO - Strategic marketing & digital transformation, Talpa Radio en Member of the Board Juke Nederland. Talpa wil van de radiozenders die onder Talpa Radio vallen (538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica, JUKE) sterke mediumonafhankelijke radiomerken maken. In juli bracht Radio538 als een van de eerste Nederlandse mediamerken, het gesproken nieuws naar de Google Assistent. Wat waren de ervaringen tot nu toe, en wat zijn de nieuwe plannen?

Project Space

Na de bijeenkomst kunnen deelnemers een speciale opstelling bezoeken in de Project Space van Beeld & Geluid. Gezichtsherkenning, VR, retro-games, algoritmes, het komt allemaal aan bod in een aantal interactieve installaties.