Je bevindt je hier:
Let op: event is afgelopen

De stem van de straat

Of ze er nu verstand van hebben of niet: Nederlanders hebben bijna overal een mening over. En de gemiddelde verslaggever laat ze graag aan het woord. Op zoek naar het (onderbuik)gevoel van de samenleving.

Of ze er nu verstand van hebben of niet: Nederlanders hebben bijna overal een mening over. En de gemiddelde verslaggever laat ze graag aan het woord. Op zoek naar het (onderbuik)gevoel van de samenleving.

Campagnebeeld mediacollege Roel Maalderink

Roel Maalderink is de meester van het straatinterview. Als maker van de satirische serie Voxpop voor het AD en zijn eigen social media kanalen, steekt hij de draak met dit journalistieke fenomeen. In dit Mediacollege vertelt Roel over zijn visie op de voxpop en hoe het de afgelopen decennia een belangrijke positie in de (nieuws)media verwierf. Uiteraard illustreert hij zijn betoog met beelden uit het archief van Beeld en Geluid. 

Campagnebeeld Reis mee in media met drie sprekers en vier locaties

Mediacolleges

Tijdens de Beeld en Geluid Mediacolleges staan uiteenlopende mediamakers en deskundigen stil bij de wijze waarop we leven in media: hoe media ons beïnvloeden en hoe zij onderdeel zijn van ons dagelijks leven. Beeld en Geluid is hét instituut voor media met vestigingen in Hilversum en Den Haag en herbergt de grootste mediacollectie van Nederland.

Bekijk alle mediacolleges
Campagnebeeld 70 jaar tv

70 jaar tv

Dit jaar bestaat televisie 70 jaar en dat gaan we vieren! Samen met verschillende (omroep)partners staat Beeld en Geluid in oktober stil bij het verleden, heden en de toekomst van televisie in Nederland.

Bekijk het volledige programma

Dit Mediacollege wordt mede mogelijk gemaakt door de deelnemers van de VriendenLoterij.