You are here:

Nieuw mediamuseum

Sinds de opening van de succesvolle Experience van Beeld en Geluid in 2006 is de wereld van media onvoorstelbaar snel veranderd. We bewegen vol overtuiging mee met deze ontwikkelingen in het medialandschap met een compleet vernieuwd museum als meest in het oog springende verandering. Een museum met een opwindend verhaal, waarin je wordt meegenomen in de veranderingen van de wereld van media, toen, nu en straks. Een museum dat je op een vrolijke, onderhoudende manier laat beleven hoe media werken. Zo dragen we bij aan een mediawijzere samenleving.

Museum op maat

Je ervaring in het museum wordt zoals we tegenwoordig met media omgaan: hoogst persoonlijk. Om dit voor elkaar te krijgen, werken we aan een gepersonaliseerde bezoekersreis. Elke bezoeker krijgt zijn eigen verhaal te zien. Eerst word je ‘gescand’ op informatie zoals leeftijd, geslacht, belangstelling en mediavoorkeuren. Hoe langer je rondloopt, kijkt en waardeert, hoe dichter je bij je eigen media-persoonlijkheid komt. Alle informatie die je ziet, voelt als speciaal voor jou samengesteld. En dat klopt. Dankzij de slimste technologie en big data weten wij wat bij je past. wat je spannend of juist dodelijk saai vindt en wat jou kan verrassen. Daar spelen we mee in de rest van de tentoonstelling. Jouw kijk op media wordt steeds persoonlijker: wat doe ik met media en wat doen zij met mij?

We maken het eerste museum ter wereld dat zich op een unieke, inspirerende en vrolijke manier aanpast aan wie je bent. Want wat je ziet, ben je zelf.

Rondreis

De bezoeker gaat langs vijf zones over vijf universele menselijke behoeften, waarin de grote invloed van media op ons dagelijks leven goed zichtbaar is: contact maken, op de hoogte blijven, verleiden, verhalen delen, en spelen. Het museum is er voor heel Nederland. Voor iedereen met belangstelling voor media. En dat zijn we allemaal. Benieuwd hoe Sandra (58) en haar neefje Sam (11) ons museum beleven? 

Bekijk de rondreis

Met dank aan:

Designteam

  • Ontwerpbureau Tinker
  • Insertmedia

Externe experts

  • José van Dijck
  • Wilbert Schreurs
  • Geert-Jaap Hoekman
  • Sarah Hagens
  • Rami Ismail
  • Leonieke Verhoog

En natuurlijk onze partners