Je bevindt je hier:

Toegankelijkheid

Dove en slechthorende mensen

Media veranderen en Beeld en Geluid verandert mee om huidig, toekomstig en nieuw publiek beter te bereiken en te bedienen. Iedereen leeft in en met media, dus ook groepen waarvoor we een extra stapje moeten zetten om toegankelijk te zijn. In 2021 starten we onze weg naar een inclusiever Beeld en Geluid door de Mediacolleges in Hilversum structureel toegankelijk te maken voor dove en slechthorende bezoekers door middel van (schrijf)tolken, ondertitelde video's en in ons eigen pand ringleiding. Bekijk de Mediacolleges in onze agenda

Rolstoelen

Er zijn enkele rolstoelen beschikbaar voor bezoekers. Bij de kassa kun je hier naar vragen.

Rolstoelgebruikers betalen de normale tarieven, toegang voor de begeleider is gratis. Hulphonden kunnen mee naar binnen.

Digitoegankelijkheidsverklaring

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is wettelijk verplicht om deze website te laten voldoen aan het Besluit digitale toegankelijkheid overheid. Wij voldoen volledig. Deze status is toegekend op basis van een eigen verklaring. Deze verklaring is voor het laatst bijgewerkt op 01-04-2021. Hieronder zie je onze status en label van webtoegankelijkheid.

Status toegankelijkheidslabel van Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Volg de link voor de volledige toegankelijkheidsverklaring.

Bekijk de volledige verklaring

Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via toegankelijkheid@beeldengeluid.nl.

Wat kun je van ons verwachten?
  • Binnen 5 werkdagen krijg je een ontvangstbevestiging.
  • We informeren je over de voortgang en de uitkomst.
  • Binnen 3 weken heb je uitsluitsel over je verzoek (het is afgehandeld of afgekeurd).
Handhavingsprocedure

Ben je niet tevreden met de manier waarop je klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?

Dan kun je contact opnemen met de Nationale Ombudsman.