Je bevindt je hier:

Workshop #InfluenceME vo

Sociale media spelen een grote rol in het leven van jongeren. Met YouTube, WhatsApp, TikTok en Instagram zijn zij zelf mediamakers, maar nog belangrijker: zij staan constant in contact met elkaar, de buitenwereld én hun favoriete vloggers. In deze workshop krijgen leerlingen inzicht in de verleidingstechnieken van influencers en leren zij welke maatschappelijke impact influencers kunnen hebben.

Boek direct deze workshop

Leerling tijdens workshop filmen

Influencers zijn de nieuwe helden. De meeste jongeren willen geen dierenarts of astronaut worden, maar vlogger of YouTuber. Dat hun helden geld verdienen met vlogs vermoeden jongeren wel, maar weten ze ook echt hoe dat werkt?

Hoe meer volgers YouTubers of Instagrammers krijgen, hoe interessanter zij worden voor merken, bedrijven en instanties die hen graag (en grif) betalen om producten of standpunten te promoten. Vanaf dat moment zijn ze een influencer. Om daar geld mee te verdienen, strijden influencers door middel van verleidingstechnieken om de aandacht van het publiek. Herkennen de leerlingen sluikreclame? Weten zij hoe influencers hun kijk op de wereld veranderen? Weten zij hoe groot ‘influencer marketing’ is? 

Leren door te doen

In deze workshop gaan leerlingen ook zelf aan de slag. Ze leren verleidingstechnieken te herkennen en in te zetten bij het maken van een vlog voor hun eigen mening of standpunt. Zo leren zij de technieken die hun vloggende helden gebruiken, zelf in te zetten voor bijvoorbeeld een sociaal/maatschappelijk doel.

Programma 

  • Introductie en uitleg
  • Quiz
  • Uitleg verleidingstechnieken
  • Discussiespel
  • Vlog opdracht
  • Afsluiting
influence me icon
  • Geschikt voor: voortgezet onderwijs
  • Prijs: €295 per groep (workshop op locatie: bijkomende reiskosten)
  • Locatie: deze workshop is beschikbaar in Hilversum en Den Haag 
  • Duur: 2 uur
  • Groepsgrootte: maximaal 30 leerlingen
  • Begeleiding: minimaal 2 begeleiders per 30 leerlingen (inclusief docent)

Combineer met bezoek nieuw Mediamuseum

Yes, het eerste interactieve Mediamuseum ter wereld is open! In dit gloednieuwe museum van Beeld & Geluid ontdek je de invloed van media op jou en andersom.

Je kan een Mediaworkshop voor jouw klas combineren met een bezoek aan het Mediamuseum voor maar liefst de helft van de originele prijs. De entree voor het museumbezoek is dan €107,50 per groep (max. 30 studenten).

Boek deze workshop

Overtuigd? Boek dan direct deze workshop via ons aanmeldformulier. Hier reserveer je simpel en snel de beste workshops voor je klas.

Locatie
Is het niet mogelijk om met leerlingen naar Hilevrsum of Den Haag te komen, dan kunnen wij een programma op locatie verzorgen. Hiervoor rekenen wij €150,- reiskosten.
Gewenst programma
Alleen op dinsdag en woensdag
Dinsdag t/m zondag open
dagdeelkeuze
Tussen 10-12u
Tussen 13-15u
dagdeelkeuze 2
Tussen 10-12u
Tussen 13-15u
Gegevens aanvrager

Kom je er niet uit?

Dan staat ons team uiteraard voor je klaar. Neem contact met ons op via educatie@beeldengeluid.nl, dan helpen we je graag verder met al je vragen.