Je bevindt je hier:
Let op: event is afgelopen

Cross Media Café: Audio in demand

Experts op het gebied van podcasts, audio en innovaties vertellen in deze 101ste editie van het Cross Media Café over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van audio in media.

Experts op het gebied van podcasts, audio en innovaties vertellen in deze 101ste editie van het Cross Media Café over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van audio in media.

Cross Media Café campagnebeeld - Audio in Demand

Audio is nog steeds een levendige en dynamische sector in de media-industrie. Er zitten veel interessante nieuwe ontwikkelingen in de pijplijn. In dit Cross Media Café kijken we onder leiding van moderator Monique van Dusseldorp naar nieuwe formats, nieuwe technieken, nieuwe business modellen en het Nationaal Luisteronderzoek. 

Sprekers

  • Egon Verharen, Manager Innovatie bij NPO, geeft een overzicht van de audio-innovaties die de publieke omroep ontwikkelt. Wat is er nu al mogelijk en wat komt eraan? Met aandacht voor 8K-audioprojecten, object based audio en location based audio en een van de eerste live-uitzendingen in Dolby Atmos.
  • Robin Smits, oprichter Superposition, vertelt over de Groef-app die zij ontwikkelden voor Beeld en Geluid. Een speelse en innovatieve manier om een uniek inkijkje te geven in het muziekaanbod in de platenwinkels van de jaren 1910-1960.
  • Yvette van den Berg, research manager bij Nationaal Luisteronderzoek dat samen met RAB (radio-exploitanten), NPO (Nederlandse Publieke Omroep), BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media-Adviesbureaus) werkt aan een nationaal luisteronderzoek. Waar luisteren we naar?
  • Liedewij Hentenaar, directeur Radio Advies Bureau NL, vertelt over de Podcast en Audio on Demand Standaard die zij maandelijks publiceren. Zij werken nu aan het overzicht van alle podcasts. Hoe ontwikkelt de markt zich?
  • Huibert Scholtens, chef Digitaal en Podcast BNR Nieuwsradio, in gesprek over podcast-distributie en de belangrijkste ontwikkelingen in deze markt.
  • Harrison van der Vliet, adjunct-hoofdredacteur NRC, over hun eigen podcast-app, waarin ze gebruikers ook wijzen op podcasts van derden. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
  • Titus van Dijk is oprichter van Tonny Media dat experimenteert met nieuwe verdienmodellen. Zo slaan Tonny Media en bol.com de handen ineen rond De Onderneem Game, waarin podcasts op zoek gaan naar het beste product. Het winnende product wordt geproduceerd, en exclusief verkocht op bol.com.
  • Jeroen Broekema, mede-oprichter Springcast, het podcast hosting platform met internationale plannen. Wat houden deze precies in?
  • Elger van der Wel, podcastmaker van onder meer ‘Trust Nobody´ over de ontwikkelingen in het tv-programma Wie de Mol. Welke interessante mogelijkheden bieden de communities rond podcasts? 
  • Flip Kylian Adams, head of sales bij Dag en Nacht Media spreekt als grootste podcast-uitgever van Nederland over business-modellen, Vriend van de Show en nieuwe plannen rond verhalende podcasts.

Het Cross Media Café kan je volgen via de gratis livestream in Zoom. Na reservering ontvang je een dag van tevoren de link. Fysiek aanwezig zijn is vanwege de coronamaatregelen beperkt, de tickets daarvoor zijn allemaal al gereserveerd. Vragen voor de sprekers kan je stellen, via de chatfunctie tijdens de livestream, of door ze van tevoren te mailen aan communicatie@mediaperspectives.nl

Welkom met een coronatoegangsbewijs

Tijdens je bezoek aan Beeld en Geluid staan jouw veiligheid en gezondheid, en die van onze medewerkers, voorop. Daarom zijn wij genoodzaakt bezoekers van een evenement te vragen een coronatoegangsbewijs te tonen in de CoronaCheck-app bij binnenkomst. Om het bezoek voor iedereen veilig te houden, vragen wij begrip hiervoor. 
Testen kan via Testen voor Toegang: https://www.testenvoortoegang.org/.

Cross Media Café

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Beeld en Geluid en Media Perspectives. In deze bijeenkomsten voor mediaprofessionals worden de nieuwste ontwikkelingen gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie.

Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling en kennisdeling om de media-industrie zo een stap verder te brengen.