Je bevindt je hier:

Cross Media Café – Selfmade Media-ondernemers

Ondernemerschap in de mediasector. Welke Nederlandse mediabedrijven kunnen wereldspelers worden? Waar zitten de grootste kansen?

Ondernemerschap in de mediasector. Welke Nederlandse mediabedrijven kunnen wereldspelers worden? Waar zitten de grootste kansen?

Header van het lichtblauwe logo van 'Cross Media Café' tegen een achtergrond van de tegels van het gebouw van Beeld & Geluid in de kleuren geel, blauw en rood. Daaroverheen de tekst 'Selfmade Media-ondernemers'.

Moderator Monique van Dusseldorp gaat in het gratis Cross Media Café in gesprek met succesvolle media-ondernemers over hun activiteiten, plannen en visie op het veranderende medialandschap. Van mediaproductie tot mediadistributie en hele nieuwe vormen van media.

 

Sprekers

  • Bruno Felix is oprichter en CEO van Submarine. Het productiebedrijf richt zich op creatieve innovatie en legt de focus op nieuwe vormen voor animatiefilms en transmediakunst. Wat maakt dat grote studio’s bij hen aankloppen voor producties als Apollo 10 ½ (Richard Linklater, Netflix) en Undone Season 2 (Hisko Hulsing, Amazon Prime Video)? 
  • Willem Sijthoff is CEO van Sijthoff Media Groep, met titels als Adformatie, Binnenlands Bestuur en Kidsweek. Sijthoff ontwikkelde ook de Amsterdamse creatieve hub CapitalC. Welke mogelijkheden ziet hij en hoe onderneemt hij?
  • Jeroen van Glabbeek is CEO van CM.com, wereldwijd leider in cloudsoftware voor conversational commerce. Het bedrijf stelt marketing, sales en customer service in staat om de betrokkenheid met klanten via mobiele kanalen te automatiseren, bijvoorbeeld recent voor de Dutch Grand Prix. 
  • William Linders is partner en CCO bij ODMedia dat een grote rol speelt bij de distributie van videocontent. Zo behoren zij tot de slechts zeven bedrijven in de wereld die zowel aan Apple als Netflix video mogen aanleveren. Hoe werd ODMedia zo’n grote speler? En wat zijn de toekomstplannen?
  • Tim van der Wiel is CEO van GoSpooky. Hij startte als scholier een dienst om campagnes op Snapchat te maken. Nu rollen zij als wereldspeler campagnes uit op alle platformen, voor onder andere Amazon, JBL, G-Star en Gorillas. Hoe snel kan je gaan, en waar gaat dit heen?
  • Jordi van den Bussche (Kwebbelkop) is gamer op YouTube met 15 miljoen volgers. Met zijn bedrijf JVDBStudios helpt hij merken met social media campagnes ontwikkelt hij games en lanceerde hij een NFT creatie platform. Hoe kijkt hij naar de digitale wereld en waar ziet hij de grootste kansen?

Live én online

Het gratis Cross Media Café vindt plaats in Beeld & Geluid in Hilversum. Kan je er niet bij zijn, meld je dan via Eventbrite aan voor de online livestream. Je ontvangt dan een dag van te voren een link.

Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Mail dan naar communicatie@mediaperspectives.nl. Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ook ter plekke je vraag stellen!

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Beeld & Geluid en Media Perspectives. In deze bijeenkomsten voor mediaprofessionals worden de nieuwste ontwikkelingen gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie.

Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling en kennisdeling om de media-industrie zo een stap verder te brengen.

Voorafgaand nóg een Cross Media Café op 4 oktober

Ter gelegenheid van Dutch Media Week organiseren wij op dinsdag 4 oktober nog een Cross Media Café. Van 14.00 tot 15.00 uur presenteren CEO’s van de grote Nederlandse mediaorganisaties hun innovatie agenda. Wij sluiten deze twee edities af met een netwerkborrel (vanaf 17 uur).

Beide Cross Media Cafés zijn gratis en zowel live als online bij te wonen. We verzoeken je wel je voor elk Cross Media Café apart aan te melden.